دکوراسیون
صفحه اول تماس با ما RSS
دکوراسیون
نازنین چهارشنبه 12 اسفند 1394
رنگ و فرم تو دکوراسیون داخلی خیلی خیلی اهمیت دارن و مدخل سرپوش واقع جلال های اصلی ساحت هستن.بار دکوراسیون پذیرایی بهتر اینه که یک سبک خاص رو برای فرم انتخاب کنیم و سعی کنیم تزیینات منزلمون با اون سبک همخوانی داشته باشه. مثلا درصورتي كه از مبل های کلاسیک ضرر میکنین، استفاده از یک تابلو مدرن ممکنه خیلی گيرا تودل برو به مشاهده نیاد.در مورد نقشه هم همیشه ست کردن جالب نیست و بهتره تمام غرفه از سایه و محسوس یک صبغه تشکیل نشده باشه، چونکه به مرور موسم کسل کننده و خواب آور میشه. بهترین مسير اینه که حداکثر از دو یا سه نقش متفاوت استعمال کنیم.


زمینه در دکوراسیون داخلی و به خصوص دکوراسیون پذیرایی خیلی مهم هست.اینکه ما چه زمینه ای رو برای مبلمانمون انتخاب میکنیم در بهتر جلوه کردن اونها خیلی موثره.دیوارها و کف در واقع زمینه تزیینات ما هستن. که معمولا باید رنگ متضادی از مبلمان داشته باشن. البته این نکته رو هم در نظر بگیریم که دیوار و کف به هیچ وجه نباید همرنگ باشن. چراکه یکنواختی بیش از حدی ایجاد میکنه که خودش باعث کسلی میشه.

تابلو ها همچنين میتونن مکملهای خوبی برای فضای دکوراسیون پذیرایی ما باشن. بهتر اینه که نقشه تابلو با یکی از مبلمان ها تناسب رنگی داشته باشه.این صورت هم سر پشه دره نظر داشته باشیم که تابلوها نباید عنصر اضافی دکوراسیون ما باشن، بلکه همونطور که گفتم باید مکمل باشن. یعنی اگر تابلویی صورت از روی دیوار برداریم عاطفه حس خالی بي پروايي كردن جاش رو احساس کنیم، ني و آري اینکه با برداشتنش حس کنیم محوطه سبکتر شده. شكل تابلو ها نيز مهمه. البته انتخاب نيكو خجسته این صورت کاملا بستگی به شكل دیوارها داره.


نور هم به جلوه بیشتر دکوراسیون پذیرایی داخلیمون کمک میکنه. شدت نور در فضاهای مختلف باید متعادل باشه. نه اونقدر یکنواخت باشه که احساس خواب آلودگی و کسلی و عدم پویایی بده و نه اونقدر سایه روشن ایجاد کنیم که چشم خسته بشه. برای این کار میشه از چراغهای پایه دار یا آباژور استفاده کرد. همچنین بهتره لامپها به صورت عریان نور دهی نکنن و نور کاملا مستقیم نباشه. چرا که باعث خیرگی چشم میشه.






چگونه به بیشترین فروش موفق برسیم

سومین وظیفه بخش بازاریابی حضور درب بازار و کسب درون آمد است. تا سال 1970 دخل شرکت ها تنها از روی مبالغ دریافتی و اسناد شرکت محاسبه می شد. منتها امروزه سرمایه های نامحسوسی نظير خصوصیات و تواناییهای ذهنی و فکری افراد، مشتریان با ارزش، امتیازات کسب شده و حس رضایتمندی مشتریان و... تكه درآمدها محسوب می شوند و می توانند رد مثبتی روی عملکرد شرکت داشته باشند.






بازاریابان حرفه ای برای بالا بردن درآمدها و حضور در بازار از معیارهای زیر کمک می گیرند:
میزان سود
مشتریان با ارزش
درصد مقبولیت محصولات جدید شرکت
عداد طرفداران محصولات شرکت

با توجه به ساختار شرکت برای به دست آوردن حداکثر کارایی و سود باید مجموعه ای از معیارها انتخاب شود و دنباله ای از اعمال به طور پیوسته برای کنترل، آنالیز و گزارش عملکرد، انجام گیرد.

به این ترتیب در طول زمان، اطلاعات با ارزشی به دست می آید که نشان خواهد داد:
- کدام یک از تاکتیک های بازاریابی موثرترند؟
- کدام بخش از افراد پتانسیل خرید بیشتری دارند؟
- کدام مشتریان سود بیشتری را عاید شرکت کرده اند؟
- و در کل عملیات فروش چگونه انجام می شود؟

نکته مهم دیگر آن است که این معیارها در اثر گذشت زمان قابل تغییرند. با رشد شرکت و بازار کار، بازاریابان نیز باید بررسی مجددی روی معیارهای خود انجام دهند و آن ها را با اهداف جدید سازگار کنند.
رقبای شما ممکن است به شاخص ها و رکوردهای بالاتری دست یابند و معیارهای شما دیگر قابل قبول نباشند. بعضی از معیارها کهنه می شوند و روشها و معیارهای جدیدی برای اندازه گیری به وحود می آیند.


اشتباه اول: راندن يك ماشين تندرو در جاده ای خاكی
همه ما شنيده ايم كه براي آغاز هر كار، به محركی قوی و شور و شوق فراوان، احتياج است. اما داشتن اين حرارت اوليه به تنهایی كاری از پيش نمی برد.
شما به يك برنامه احتياج داريد.
در زمينه تجارتتان، درخصوص مشتريان و رقبای خود عميقا تحقيق كنيد و يك مدل حقيقي و مفيد برای تجارت خود ساخته و روی يك سوال مهم تكيه كنيد:
چگونه مي خواهيد پول در بياوريد؟
فرض كنيد كه در صدد باز كردن يك مغازه هستيد. محلی را انتخاب می كنيد که بايد هزينه اجاره آنرا بپردازيد. ممكن است مخارج زيادی نیز براي تهیه دكورمناسب متحمل شويد بدون آنكه به نحوه بازگشت اين هزینه ها بيانديشيد.محصولات شما كامل نيستند و به فكر بازاريابی هم نيستيد. قطعا پس از چند ماه تجارت شما سقوط خواهد كرد.
نکته:هيچ روز كاری خود را بدون برنامه طی نكنيد.

اشتباه دوم : ارزان فروشی
از يك كودك بخواهيد كه بين يك كريستال 12 وجهی بدلی و يك قطعه الماس، يكی را انتخاب كند. كودك كريستال را انتخاب خواهد كرد. تازه كاران تجارت نيز به همين صورت عمل می كنند، فريب كميت را مي خورند و به كيفيت اهميت نمي دهند.
آنها مي انديشند كه اگر جنسهای ارزان قيمت را عرضه كنند، فروش بهتری خواهند داشت و بزودی ميليونر خواهند شد.
اما اين تصور غلط است.
تازه كاران دنیای تجارت قيمتهای محصولات و خدمات خود را بسيار پائين در نظر مي گيرند و به اين ترتيب در طول زندگي كاري خود نگران پول درآوردن خواهند بود و حتي زماني كه سفارشي دريافت مي كنند، خوشحال نخواهند شد زيرا فروش براي آنها سود كافي به همراه نخواهد داشت.
قبل از قيمت گذاري، همه چيز را بسنجيد. هزينه هاي ثابت و متغير را محاسبه كنيد. روشهاي تجاري و قيمتهاي رقبا را مورد توجه قرار دهيد و استراتژي فروش و بازاريابي خود را بهينه كرده و درآمد قابل قبول خود را در نظر آوريد.www.zibaweb.com
نکته:كريستالهاي بدلی را به الماسها ترجيح ندهيد.

اشتباه سوم: راه اندازی تجارت فقط برای هيجان
بيشتر اشخاصي كه در حال راه اندازي يك تجارت هستند، افرادي رويایی، خيال پرداز و ماجراجو هستند كه بيشتر به دنبال هيجان مي گردند. اين افراد به جاي تفكر و تحمل جزئيات دشوار اين كار، به فكر پيش روي هستند و مي خواهند كه مسائل و بحرانها را به نوعي پشت سر بگذارند تا دوباره به ميدان بازي برگردند و ماجراهاي آن را دنبال كنند.
اما خستگي و ملالت از همين مسائل جزئی به تدريج ظاهر زيبای تجارت را به خطر خواهد انداخت، هدف تجارت كسب درآمد است و به مخاطره انداختن وضعيت فعلی در اين حيطه نمی گنجد.
نکته:تجارت را وسيله اي براي هيجان انگيز كردن زندگي قرار ندهيد.

اشتباه چهارم: غفلت از بازاريابی
تعداد كمی از صاحبان تجارتهایی كه تازه تاسيس شده اند برای بازاريابی اهميت قائل مي شوند و برنامه و بودجه خاصي برای آن اختصاص می دهند، زيرا تصور می كنند كه بازاريابی يك خرج غير ضروری است و يا به علت شكستهای مقطعی از تاثير بازاريابی در فروش مايوس مي شوند.
بازاريابی، فروش فرد را تضمين مي كند. اما به یاد داشته باشید که فروش هر روز محدود به همان روز است و لزوما فرآيندی ادامه دار نيست.
نمی توان از مرحله طرح و برنامه مستقيما به مرحله فروش رسيد و بازاريابي را فراموش كرد.
اين اشتباه از ناآگاهی افراد نسبت به چرخه فروش ناشی می شود. اولين افرادی كه برای راه اندازی تجارت به آنها احتياج داريد، بازاريابها هستند. بازاریاب ها هستند كه می توانند شما را به ديگران معرفی كنند. پس از آن موقعيت فروش فراهم خواهد شد.
نکته:قبل از ارسال پيام آشنایی، به دنبال معامله نباشيد.
اشتباه پنجم: اسارت در تجارت به جای رياست به آن
هنگامي كه فردی 3 يا 4 وظيفه معين را در 7 روز هفته انجام می دهد نيازی به بهره گیری از شيوه های مديريتي احساس نمی شود.
در آغاز به كار يك تجارت نيز، اتفاقات ناگهانی اما قابل پيش بينی بوقوع می پیوندد كه می توان آنها را توسط تجربيات شخصی يا با استفاده از روش آزمون و خطا حل كرد.
اما همين طور كه تجارت شما رشد می كند،مسائل پيچيده تر خواهند شد و اين دو روش ديگر پاسخگوی آن ها نخواهند بود.
شما مسئول همه چيز هستيد. شما بايد اهداف تجارت را تعيين كنيد و روش ها را انتخاب كنيد، يا شخصی را برای انجام این وظیفه منصوب كنيد.
بدون داشتن سياست معين و شفافی در مورد مشخصات مشاغل، استخدام ها، اخراج ها، تعطيلات، نحوه جبران كمبودها، چگونگی ترفيع ها و... شركت و تجارت نوپای شما در معرض آسيب ها و خطرات جدي قرار خواهد گرفت و نهايتا" تجارت شما ضعيف خواهد شد.
توجه کنید که كتاب راهنمای قوانين شركت شما (حتی در حد يك صفحه) بايد وجود داشته باشد.
نکته:اختيارات و وظايف خود را فراموش نكنيد.
اشتباه ششم: پيش بينی ناقص بودجه
تازه كاران تجارت معمولا" نيازهای مالی خود را دست كم می گيرند. اين افراد، در ابتدای كار هزينه زيادی را صرف خريد لوازم اداری و محصولاتی می كنند كه ممكن است بسيار تخصصی تر از آن چه باشد كه به آن نياز دارند. هم چنين به اين موضوع توجه نمی كنند كه اكثر مشتريان به طور اقساط خريد می كنند و بازگشت پول به كندی انجام مي گيرد.
به همين علت مشاوران مديريت معمولا" پيشنهاد می كنند كه پس از محاسبه بودجه مورد نياز خود براي راه اندازي تجارت، حداقل 50% به آن اضافه كنيد. به اين ترتيب براي مديريت ريسك های احتمالی آماده خواهيد شد.
نکته:در مورد بودجه واقع بين باشيد.

اشتباه هفتم: روابط غلط
شروع هر فعاليتی احتياج به كار فراوان و سيستم پشتيبان دارد. فشار تعهدات زمانی و مسائل مالی باعث بروز مشكلاتی در روابط خواهد شد.
بايد قدری از بار خود را سبك كنيد و از كمك نزديكان و دوستان خود در حد امكان استفاده كنيد.
نکته:نگذاريد كه يك اشتباه باعث يك عمر پشيمانی شود.

بسياری از اشتباهات به اين جهت بروز می كنند كه تازه كاران تصور مي كنند كه تمام كارها را بايد خود به تنهايی انتها دهند.
به جای اين فعل بهتر است نقاط نيرومندي و لاغري خود را بشناسيد و كمبودهای خود را بپذيريد و بعضي از امور را به رابطه تسلط متخصصين خاص آن بسپاريد.
هنگامی كه به مسائل و ناكامي انحطاط های تحرز ناپذير برخورد می كنيد، این بدون تاخير المثل كهنه و جديد را به يادگار يادداشت بياوريد كه:هر انخفاض پلی است برای پيروزی های آينده.
بسیاری از مدیران بنا به ماهیت شغل و حرفه ­شان نمی توانند از روشهای پرهزینه ­ی تبلیغاتی برای معرفی شرکت خود و محصولاتشان استفاده­ کنند. بدین رو استفاده از روشهای کم هزینه برای مدیران بازاریابی این کسب وکارها یک ضرورت حیاتی است. در این اثر سعی شده روشهای ­کم هزینه­ ای معرفی شوند که برای هرکسی در هرحرفه و شغلی می­ تواند مفید باشد.
1- بهترین آگهی­ هایتان را به صورت­ کارت چاپ­ کرده و برای مشتریان در بازار هدف ارسال­ کنید.
مشتریان­ کارت هایی را می­ خوانندکه­ کوتاه و خلاصـه باشد. یک آگهی­ کوچک روی یک کارت پستال می­ تواند بازدیدکنندگان زیـادی را به وب سـایت شما بیاورد و این خـود می­ تـواند باعث افـزایش فـروش شـود. هزینه­ ی این­کار معمولاً زیاد نیست.
2- یک روش بازاریابی برای همیشه و برای همه­ ی ­کسب وکارها موفق نیست، بنابراین روش های بازاریابی خود را مرتب عوض­ کنید و در استفاده از این روشها خلاق باشید.
اگر متن آگهی شما عوض نشود مشتریان شما خسته می ­شوند، البته خود شما هم از این تکرار خسته خواهید شـد. بـازاریابی می­ تواند مفرح باشد اگر از مزیت های اسـتفاده از روشـ های متنوع بازاریابی برای برقراری ارتباط با مشتریان خود استفاده ­کنیـد. در انتخاب روشهای بازاریابی خـود دقت­ کنیـد. همیشه برای یک بازاریابی موفق باید بر اساس یک طرح بازاریابی عمل­کرد. سعی­ کنید در طرح بازاریابی خود از روش های متنوع استفاده ­کنید. همیشه نظـر مشـتریان خـود را در مورد روش هایی­ که به کار برده ­اید جویا شوید. این نظریات می ­توانند موفقیت طرح بازاریابی شما را تضمین ­کند.
3- کمک به مشتریان برای یافتن محصولات و خدمات مناسب
اگر می­ خواهید برای مشتری خـود بروشـور معرفی محصولات بفرستید، می ­توانید بروشور یا کارت محصول یا خدماتی را بفرستید که فکر می­کنید برای مشتری شما مفید است. این­کار می­ تواند به مشتری شما در یافتن محصولات مناسب­ کمک زیادی بکند و مشتری شما را راضی نگه دارد. اگر نگران فروش محصول خود هستید، می­ توانید قبل از این کار با تولید کننده­ ی آن محصول هماهنگی­ کنید و از این فرصت استفاده­ کنید. مثلاً درصدی از فروش را برای خود در نظر بگیرید یا اینکه تخفیف خاصی را برای مشتری خود از فروشنده بگیرید.
4- جواب تلفن های خود را متفاوت بدهید.
سعی­ کنید سفارش های خاصی را در هر مکالمه­ ی تلفنی، به مشتری ارائه کنید. به عنوان مثال می­ توانید بگویید روز بخیر؛ من ... هستم. از من درباره ­ی خدمـات جدید سؤال­ کنید. با این پیام، تلفن­ کننده با دریافت پیام، علاقه­ مند می­ شود یا ناگزیر است­ که از شما در مورد این خدمات سؤال ­کند. بیشتر شرکت ها پیامهـایی از پیش ضبط شده دارنـد کـه وقـتی مشتری پشت خط می ­مانـد آن را بـرای مشـتری پخش می­ کنند. شما می­ توانید این کار را خودتان انجام دهید. از نظر مشتری تفاوتی ندارد که این پیام از قبل ضبط شده یا اینکه زنده ارائه شده است.
برای استفاده از این روش مطمئن شوید که پیام شما برای مشتریان جذاب باشد. اگر مشتری شما از راه دور تماس می­گیرد، با ارائه آگهی­ های طولانی، وقت و پول مشتری خود را به هدر ندهید.
5- استفاده از دست نوشته
سعی­ کنید در تمام نامه­ هایی­ که برای مشتری خود می­ فرستید، از دست نوشته و یا مُهرهای مخصوص یا برچسب های خاص استفاده­ کنید. توجه داشته باشید که دست نوشته ­ی روی نامه در اولین بار که نامه دیده می­ شود خوانده می­ شوند. به خاطر داشته باشید این نوشته ­ها در صـورتی بـه طـور کـامل خوانـده می­ شوند که خلاصه و کوتاه باشند به طوری­ که بیننده بتواند آن را درکمتر از ده ثانیه بخواند.
6- یک پیشنهاد فروش برای مشتری خود بفرستید که تازه از شما خرید کرده است.
اگر به عنوان مثال مشتری شما لباسی از شما خریده است، می­ توانید نامه ­ای برای او بفرستید و ضمن تشکر از خرید قبلی به اطلاع او برسانید که برای خـرید بعـدی به طـور مثال از تخفیف بیست درصدی برخوردار است. برای اینکه بتوانید این پیشنهاد را به فروش نزدیک کنید، برای پیشنهاد خود زمان تعیین­ کنید.
7- خبرنامه
آیا می­ دانید هزینه ­ی فروش به یک مشتری جدید شش برابر بیشتر از فروش به مشتری قدیمی است؟ شما با استفاده از خبرنامه می ­توانید بازاریابی را بر روی مشتریان قدیمی خود متمرکز کنید. اگر هزینه­ ی خبرنامه ­ی چاپی برای شما زیاد است، می­ توانید با استفاده از پست الکترونیک این­کار را با هزینه­ ی بسیار پایینی انجام دهید. در خبرنامه می­ توانید همیشه پیشنهاد فروش ویژه­ ای را به مشتری قبلی خود ارائه کنید.
8- بازاریابی مشترک
اگر فکر می­ کنید به تنهایی قـادر بـه تحـمل هزینه­ ی بـازاریابی نیستید، به دنبال شریکی باشیدکه محصول او هم مناسب مشتری شماست یا اینکه محصـولات شـما مکمل یکدیگرند. با ارائه­ ی طرح بازاریابی مشترک می­ توانید در هزینه ­های بازاریابی صرفه­ جویی کنید. علاوه بر این، با این روش خدمات بهتری را هم به مشتریان خود ارائه می­ کنید.
9- بروشورها و آگهی ­های خود را در تمام نامه های ارسالی شرکت قرار دهید.
این کار هزینه­ ی زیادی برای شما ندارد و شما از نتیجه­ ی­ کار قطعاً متعجب خواهید شد که ببینید این پیشنهادهای شما به دست چه افرادی می­ رسد و سفارش خرید به شما می­ دهند.
اگر فکر می­ کنید به تنهایی قادر به تحمل هزینه­ ی بازاریابی نیستید، به دنبال شریکی باشیدکه محصول او هم مناسب مشتری شماست یا اینکه محصولات شما مکمل یکدیگرند.
روشهای بازاریابی خود را مرتب عوض ­کنید و در استفاده از این روشها خلاق باشید.
دنیای امروز دنیای، دنیای تحولات سریع و گسترده در تمام ابعاد است. حال وهوای امروز تجارت نشان از جهانی شدن آن دارد فرایندی که منجربه حضور و رقابت تنگاتنگ ظرفیت های مختلف تجاری شده است. آنچه به یقین می توان گفت این است که چنانچه کشوری به هر علت نتواند به این موج شتابان فراگیر بپیوندد در آینده ای نچندان دور، در صحنه ی رقابت های بین المللی به حاسیه رانده می شود و بسیاری از فرصت های کسب و کار را به سود دیگران از دست می دهد.
در این شرایط همپای تجارت عرصه ی فروشندگی نیزبه عنوان زیر مجموعه ی تجارت -چه به صورت کلی در نظر گرفته شود یا جزئی- دستخوش تغییر است. هر فروشنده ای باید تصمیم بگیرد که در ارتباط با این تغییر کجا قرار بگیرد.
از گذشته تا حال فروشندگان قلابی در کمین هستند تا با فریب و کلاهبرداری مشتریان را وادار به خرید محصول یا خدمات کنند (فروش حرفه ای -ری ای چیت وود)
و چنین به نظر می رسید که وظیفه ی یک فروشنده این است که آنقدر باهوش و زیرک وسمج باشد که مردم را وادار به آنچه نمی خواهند -یعنی خریدن -کنند(فروشنده ی یک دقیقه ای - اسپتسر جانسون)
بازار پر رقابت امروزی کمپانی ها را بر آن داشته است که با موضوع فروش بطور جدی برخورد کنند و فقط از فروشندگان حرفه ای و خبره برای فروش کالاهای خود استفاده نمایند.
مشتریان امروزی دیگر فروشندگان پر حرف و افاده ای را که فقط به فکر منافع مادی و زودرس خود هستند را تحمل نمی کنند. فروشنده ی امروزی باید در تماس نزدیک با مشتری بوده و نقش راهنما و مشاور او را داشته باشد(فروش حرفه ای-ری ای چیت وود)
یکی دیگر از ابزارهای بازاریابی و سیاستهای ترفیعی و تشویقی، فروش شخصی است. فروش یک ارتباط دوطرفه است. یک راه، ارتباط شخصی بین نماینده شرکت و مشتری بالقوه و ارتباط دوم، برگشت مشتری به شرکت است. وظیفه فروشنده این است که باید با فهم و شناخت نیاز مشتری، آن نیاز را با محصول شرکت تطبیق دهد و سپس مشتری را برای خرید ترغیب کند.
فروش شخصی موثر در کشور فروشنده (مادر)، مستلزم ایجاد ارتباط مطلوب با مشتری است. بازار جهانی به علت این که خریدار و فروشنده ممکن است از فرهنگهای متفاوت برخوردار باشند، دچار چالش میشود. روشها و تلاشهای رودررو در فروش شخصی برای محصولات صنعتی اهمیت زیادی دارد.
در سال ۱۹۹۳، یک شرکت مالزیایی به نام YTL، به دنبال یک مناقصه هفتصد میلیون دلاری برای توربینهای ژنراتور بود که در آن زیمنس از آلمان و جنرال الکتریک شرکت داشتند. فرانسیس یو، مدیر وای تی ال از مدیران عالی هر دو شرکت، درخواست جلسه کرد. وی گفت من میخواستم که رو در رو و حضوری آنها را ببینم و پی ببرم که آیا میتوانیم با آنها کار کنیم و معامله را انجام بدهیم یا نه. زیمنس دعوت را اجابت کرد ولی جنرال الکتریک، نماینده اجرایی خود را برای جلسه فرستاد. زیمنس بابت رفتن به جلسه، برنده قرارداد مربوطه شد.
تبليغاتclose
دفتر مقام معظم رهبری